Noua serie R de la Scania

Scania intra acum in cea de-a doua faza a celei mai mari lansari. Lansarea a inceput la mijlocul anului 2016, odata cu dezvaluirea la Paris a solutiilor pentru operatiuni pe distante lungi si a continuat in anul 2019, inainte ca totul sa fie pregatit pentru toate pietele din intreaga lume.

Noua cabina R este mai rezistenta si eleganta, un concept „premium” in transportul de cursa lunga. Definita pur si simplu ca fiind versatila, noua serie R este perfecta pentru segmentul comercial al pietii.

Motoarele cabinelor din seria R vin in 3 variatii:
– de 9 litri (280-360CP), care permite marirea sarcinii utile fara a compromite performanta
– de 13 litri (370-500CP), reduce consumul de combustibil cu pana la 3%.Gama ofera si un motor pe gaz, 410 CP.
– de 16 litri (520-730CP)

R500, de exemplu, este alimentat de motorul Scania DC 13 500 de 12,7 litri in sase cilindri in linie, care scoate 500 CP la 1900 rpm si 2550 Nm la 1000-1350rpm, impresionanta si in stare sa produca 2779 Nm. Motorul are un turbocompresor cu o singura etapa, iar emisiile sunt controlate Euro 6 doar prin SCR.

Specificatii SCANIA R500

Motor: DC13 155 Euro 6, 13 litri, turbo diesel cu sase cilindri
Putere: 500 CP la 1900rpm
Cuplu: 2550 Nm (1881lb-ft) la 1000-1300rpm
Sistem de combustibil: Scania XPI
Sistem de emisii: Scania SCR
Cutie de viteze: GRSO905R Opticruise, angrenaje pe senile cu 12 viteze + 2 viteze overdrive
Moduri Scania Opticruise: Economie, Standard si Putere
Cruise Control: Control de croazier adaptativ cu interfata Prediction Active
Frane: cu disc ABS / EBS7 cu franare de urgenta avansata
Retarder: Scania R 4100 D retarder (plus frana de evacuare a motorului)
Raportul puntii spate: 3,42: 1
Distanta osiei: 3150 mm
Distanta Bogie: 1350 mm
Roti: Alcoa DuraBright
Anvelope: Bridgestone 295 / 80R 22.5 modele de directie / unitate
Suspensie: frunza parabolica din otel (fata), aer cu 4 saci (spate), sistem de transfer de sarcina
Rezervoare de combustibil: 310 litri (dreapta), 700 litri (stanga), 105 litri (AdBlue)
Caracteristici standard: Scania Communicator C 300, sistem electronic de stabilitate si control al tractiunii, avertizare de plecare a benzii si camera orientata spre inainte, Eco-roll, hold deal, blocare diferentiala

Transmisia este Scania GRS0905R Opticruise 14 viteze automata cu retardatorul Scania R3500 in cinci trepte, iar franele sunt toate disc cu ABS si control de tractiune. Axele si diferentiale spate sunt toate Scania cu un raport 3,42 cu divizor de putere si blocari dif. Suspensia din spate este din nou a lui Scania cu patru saci de aer si capacitate de 19.000kg, in timp ce suspensia din fata este arcuri parabolice cu o bara anti-rulaj si o capacitate de 7100 kg.

Noua serie de la Scania vine dotata cu cele mai noi tehnologii de siguranta. Acestea includ airbag-uri pentru sofer si pasageri, airbag-uri pentru perdele laterale, pre-tensionare a centurii de siguranta laterale a soferului, avertizare de parasire a benzii, program de stabilizator electronic, franare avansata de urgenta (AEB), control automat al croazierei si control al vitezei de coborare. Toate acestea sunt in combinatie cu ABS-ul anterior si controlul de tractiune care poate fi comutat. Cabinele sunt toate compatibile cu criteriile europene stricte de rezistenta ECE-R29, unul dintre cele mai sigure camioane de pe piata.

Cabinele din seria R au trei moduri de conducere pe care le parcurgeti pe comenzile volanului: Eco, Standard si Power. Modul Eco este destinat in special pentru incarcari usoare, modul standard este cel mai bun pentru o conducere regulata, in timp ce modul Power creste turatiile dintre schimbarile de viteze si utilizeaza cel mai mult combustibil. Unii operatori aleg sa apeleze modul Power la pre-livrare, astfel incat soferii sa nu-l configureze si sa uite sa-l opreasca.

Cabina este foarte confortabila și capabila, cu siguranță face viața mai ușoară pentru profesioniștii moderni, cu controlul de croazieră, în special. Aspectele de siguranță precum AEB și funcțiile de menținere a benzii, precum și controlul de viteză vorbesc de la sine. Acesta este un vehicul versatil pentru oricine care dorește un camion care poate trage cu ușurință o remorcă sau două și să se ocupe de transport cu operatiuni pe distante lungi .

Mai mult de atat, Scania R 450 a câștigat premiul Green Truck 2019 și este numit cel mai eficient vehicul comercial din punct de vedere al consumului de energie și ecologic din clasa sa.

Green Truck 2019 este un test de combustibil comparativ german, sponsorizat de publicatiile comerciale VerkehrsRundschau si Trucker, care se concentreaza pe cel mai mic consum de combustibil. Treisprezece vehicule au concurat pentru titlu si cea mai buna valoare economica.

Scania R 450 a castigat cu cel mai mic consum mediu de combustibil de 23,25 litri de motorina la 100 de kilometri, cu cele mai mici emisii de gaze cu efect de sera (CO2e) de 738 grame pe kilometru si cu cea mai mare viteza medie de 80,42 km / h pe pista de testare de 353 de kilometri.

Un alt vehicul Scania, G 410, a ocupat locul trei in competitia de clasare a mediului, cu un consum mediu de 24,02 litri de motorina la 100 de kilometri si emisii de gaze cu efect de sera (CO2e) de 762 grame pe kilometru.

Cota de piata a Scaniei in Europa a inregistrat, de asemenea, succes, cu un nivel record de 19,1 la suta in primul trimestru al anului 2019.