Hyundai si prima lor transmisie automata predictiva

Hyundai si Kia au dezvoltat impreuna primul sistem de transmisie automata conectat la Tehnologia Informatiei si Comunicarii (TIC) din lume care permite vehiculului sa identifice conditiile rutiere si de trafic pentru a trece automat la viteza optima.

Este un nume cu adevarat lung, care are o misiune simpla: transmisie mai eficienta. Tehnologia se bazeaza pe navigatia 3D, camere frontale, radar si foloseste un software inteligent echipat in unitatea de control a transmisiei (TCU) care colecteaza si interpreteaza aceste informatii in timp real.

Navigarea 3D informeaza sistemul despre altitudine, gradient, curbura si alte evenimente rutiere, inclusiv conditiile actuale de trafic. Radarul detecteaza viteza si distanta dintre vehicul si alte obiecte, in timp ce camera frontala ofera informatii despre banda.

Pe serpentine, de exemplu, inginerii Hyundai si Kia au constatat ca numarul de schimburi de viteze a scazut cu 43%, iar soferii s-au bazat mai putin pe frane, o scadere de 11% la testare . Tehnologia este suficient de inteligenta pentru a intelege cand soferul solicita rapid putere.

„Vehiculele evolueaza dincolo de dispozitivele simple de mobilitate in solutii inteligente de mobilitate. Chiar si motorul devine o tehnologie optimizata pentru mobilitatea inteligenta prin eforturi de integrare a TIC-ului si a inteligentei artificiale. ”, a declarat domnul Byeong Wook Jeon, seful laboratorului de cercetare a controlului inteligent al tractiunii.

Hyundai si Kia incearca sa utilizeze sistemul TIC Connect Shift pentru modelele viitoare de masini, insa nu au mentionat care dintre ele vor folosi noul sistem de transmisie. De asemenea, va fi incorporata cu tehnologie autonoma, asa cum era de asteptat.