Kubota, viitorul agriculturii

Cu o varsta medie a fermierilor din Japonia de 67 de ani si un numar de gospodarii care a scazut drastic de la 2,3 milioane in 2000 la 1,3 milioane in 2015, Japonia se confrunta cu o serie de provocari diverse.

Printre aceste probleme se numara si gestionarea corespunzatoare a campurilor arabile imprastiate pe suprafete mari, imbunatatirea calitatii culturilor, reducerea costurilor si a fortei de munca si crearea unei valori adaugate mai mari pentru produse. Sprijinul pentru fermieri a devenit o problema urgenta.

Pentru a rezolva aceste probleme si pentru a transforma agricultura din Japonia intr-o afacere mai puternica si mai atragatoare, Kubota a popularizat utilizarea agriculturii inteligente, care foloseste robotica si TIC pentru a oferi o calitate superioara in productie. Kubota a devenit unul dintre primii producatori agricoli ai Japoniei care a inceput cercetarile complete in domeniul agriculturii inteligente.

In 1890, fondatorul Gonshiro Kubota si-a inceput activitatea de turnarea metalelor – la varsta de 19 ani. A contribuit societatii datorita principiilor sale puternice: „Daca incercati din greu, il puteti duce la bun sfarsit” si „Sa nu va fie frica sa gresiti”. A devenit primul producator de tevi de apa de fier din Japonia, iar mai tarziu, a contribuit cu mecanizarea agriculturii. “Produsele noastre nu trebuie sa fie numai excelente din punct de vedere tehnic, ci si utile pentru binele societatii.” Grupul Kubota mosteneste principiile fondatorului, creste impreuna cu angajatii sai si continua sa fie o companie prietenoasa si de incredere, extinzandu-si activitatea la nivel global.

Kubota produce de mai bine de 50 de ani transplantatoare de orez si combine agricole. In calitate de specialist in acest domeniu, Kubota ofera tehnologii fiabile pentru a sprijini cat mai multi fermieri sa produca chiar si un bob de orez in plus.

Kubota a lansat recent seria M4, noile tractoare utilitare a companiei. Seria M4 ofera trei modele – M4D-061 cu 65,4 CP, M4-071 si M4D-071 cu 73,2 CP – unul Standard si doua modele Deluxe. Aceasta serie a fost proiectata pentru a raspunde nevoilor crescatorilor de bovine si fermierilor, ideala pentru transportul de baloti rotunzi, pentru a incarca fanul si multe altele. Noua completare la seria M este disponibila acum la dealerii autorizati Kubota.

Toate cele trei modele au caracteristici imbunatatite pentru confortul maxim al operatorului, inclusiv o cabina sub presiune de categoria a II-a pentru a oferi operatorilor un mediu de lucru mai curat, impreuna cu aer conditionat pentru a mentine temperaturi placute indiferent de anotimp. Operatorii se vor bucura de comenzi ergonomice usor de accesat in cabina.

Seria M4 are un motor puternic pentru a indeplini cu usurinta orice munca. Tractoarele au o transmisie 12F / 12R cu doua intervale si sase viteze pe fiecare gama. Operatorii schimba cu usurinta vitezele cu ajutorul butonului de decuplare – care elimina nevoia de a apasa pedala de ambreiaj atunci cand trec la angrenaje diferite intr-o raza de actiune – le ofera operatorilor mai mult confort si mai putina oboseala atunci cand lucreaza pentru un timp indelungat.

Tractorul X este prezentat in comemorarea celui de-al 130-lea an al companiei Kubota. Desi nu au fost furnizate prea multe detalii tehnice, vehiculul este complet alimentat electric, printr-o combinatie de baterii cu litiu-ion si panouri solare.

Folosind o combinatie de GPS, senzori de bord, cum ar fi camerele de luat vederi si un sistem de ghidare bazat pe inteligenta artificiala, este capabil sa-si croiasca in mod autonom drumul printre campurile obisnuite cat si prin cele de orez. Sistemul sau AI permite, de asemenea, vehiculului sa monitorizeze factori precum vremea si rata de crestere a culturilor, astfel incat poate decide cand sa se are si sa indeplineasca sarcini precum insamantarea, recoltarea sau prelucrarea.

In loc de roti, tractorul X are patru senile asemanatoare Mattrack-ului, care permit o tractiune optima intr-o varietate de terenuri. Deoarece fiecare dintre aceste senile are propriul motor integrat, isi pot roti in mod independent treptele la viteze diferite, permitand un viraj foarte strans.