Vanzari auto din anul 2019 la nivel mondial

In 2019, vanzarile de masini la nivel mondial au fost in mare parte mai slabe cu 4% decat anul precedent. Desi vanzarile de masini noi au crescut in Brazilia si Europa, pietele japoneze, ruse si americane au fost mai slabe, in timp ce piata auto din China si India s-a contractat brusc.

Vanzarile de pe piata chineza au scazut cu o zecime, iar piata americana cu 1,4%, in timp ce vanzarile de masini noi in Europa au crescut cu 1,2%, iar in Brazilia cu aproape 8%. Vanzarile combinate la nivel mondial au ajuns la 65,5 milioane de vehicule, cel mai mic numar in patru ani.

Piata de masini noi din China a scazut cu aproape o zecime in 2019, al doilea an consecutiv al vanzarilor mai slabe. Cu toate acestea , cu putin peste 21 de milioane de masini vandute, piata auto din China a ramas de departe cea mai mare din lume. Este mai mare decat piata Statelor Unite cu 4 milioane de automobile, cu peste 5 milioane de vehicule decat piata europeana si de sapte ori mai multe masini vandute decat in ​​India.

Vanzarile de vehicule usoare in SUA au fost mai slabe, cu piata totala mai mica de 17 milioane de unitati pentru prima data din anul 2014. In timp ce vanzarile de autoturisme au scazut cu 11%, cele de camioane usoare au crescut cu 3% pentru a atinge o cota record de 72%.

Inmatricularile de autovehicule noi in Uniunea Europeana au crescut cu 1,2% pana la cel mai inalt nivel din 2007. A fost al cincilea an consecutiv de cresteri ale vanzarilor in Europa. Cea mai mare parte a castigurilor a fost inregistrata pe piata germana, unde vanzarile au crescut cu 5%. Piata de masini noi britanice a scazut cu 2,5%, in timp ce in Franța au crescut cu 2%.

Anul precedent, vanzarile de masini noi in India au scazut cu 12,7%, cea mai slaba performanta a tuturor pietelor de masini importante din lume. Piata auto din India a scazut sub 3 milioane de vehicule pentru prima data in trei ani. Pe parcursul anului 2018, piata auto din India a fost uneori mai mare decat piata germana.

Piata rusa a vehiculelor usoare a scazut in 2019 cu 2%, dupa doi ani de crestere, la aproape un milion de vehicule mai mica decat in ​​2013.

Cu toate acestea, piata de autovehicule din Brazilia a fost singura piata auto majora din lume cu o crestere puternica in 2019. Vanzarile au crescut cu 7,7% pentru al treilea an consecutiv de crestere, cu aproape un milion de vehicule mai putin decat nivelul ridicat din 2012.

Volkswagen a ramas cu usurinta cel mai mare brand auto in 2019, in ciuda vanzarilor crescand sub media pietei, Golf mentinand titlul de “modelul preferat al Europei”. Vanzarile in 2020 ar putea fi influentate de sosirea noului Golf 8 si de modelul electric ID.3, ambele intarziate de probleme de software. Renault, Ford si Peugeot si-au mentinut toate pozitiile, in ciuda vanzarilor mai slabe, iar Mercedes-Benz si BMW s-au deplasat in fata marcii Opel care a avut cea mai slaba performanta a oricarui producator de top. Skoda, Audi si Toyota si-au menținut si ele pozitiile cu vanzari mai puternice in 2019.